2016. okt 26.

Koperben konferenciáztunk

írta: Győrffy Lali

Győrffy Lajos beszámolója

1koper_fentrol.jpgOktóber 11-14-ig a Trieszttől pár kilométerre délre fekvő Koperben jártunk hárman is az Eötvös Kollégiumból. Szűcs Judittal és Tóth Lacival együtt utaztunk a szlovéniai MATCOS 2016 (Middle-European Conference on Applied Theoretical Computer Science) konferenciára.

2koper_taverna.jpgA kedd esti érkezésünkkor belevetettük volna magunkat az „éjszakai életbe", ha lett volna, de este 10 után alig néhány ember lézengett csak az utcákon. Bár egyetemi városról van szó, csak huszon-párezer lakosú, ráadásul már a szezon is lement, így meg kellett elégednünk az egy-két helyi italt felszolgáló pubbal, ami ráadásul éjfélkor be is zárt (igaz, legalább a tengerparton ülhettünk). :)

3koper_palmak.jpgMásnap a konferencia reggel 9-kor kezdődött, ahová frissen és kipihenten érkeztünk, majd a nap folyamán mindannyian elő is adtuk kutatási témáinkat. A konferencia bár közép-európainak volt hirdetve, Spanyolországtól kezdve Dél-Afrikán át, Kanadáig mindenhonnan jöttek előadók; azért túlsúlyban voltak a szlovének és persze mi szegediek, akik nyolcan képviseltük városunkat összesen. Az érdekfeszítő előadások után a nap végén a helyi "menő" étteremben pihenhettük ki magunkat, ahol bőségesnek nem nevezhető, gourmet stílusú gálavacsorával vártak minket. (Utána persze még elmentünk pizzázni.)

4koper_foter.jpgA csütörtöki nap szintén 9-től kora estig előadásokkal telt, azonban itt már több időt töltöttünk városnézéssel is. Az éjszakaihoz képest nappal igazi egyetemista nyüzsgés volt a város szűk utcáin, amely felidézi a tipikus olasz tengerparti, mediterrán kisvárosokat. Az utcatáblák kétnyelvűek, az emberek közti beszélgetésekben is gyakran hallhattunk olasz szót, bár a főtér pl. Galilei helyett azért még Titoról van elnevezve. A kikötőben elképesztően hatalmas hajókra rakodtak, a tengerparton a pálmafákon csücsülő sirályok csivitelése tette állandóvá a hangzavart, az utcákon fiatal egyetemisták szaladtak óráikra, a kávézók szintén nem panaszkodhattak bevételkiesésre, és még az időjárással is szerencsénk volt, hiszen aznap még 20 fok és napsütés vett körbe minket.

5lord_byron.jpgA helyiek ajánlására az estét a Lord Byron pubban zártuk, ahol különböző országok (belga, cseh, ír) söreit kóstolhattuk végig, megtárgyalva közben a konferencia tapasztalatait és kutatásaink további irányát... :D

Összességében mindenkinek ajánlom, hogy látogassa meg ezt a gyönyörű kisvárost, amelynek több magyarországi egyetemmel is van kapcsolata (pl. Szeged, Pécs, ELTE), viszonylag gyakran szerveznek ott valamilyen konferenciát, de akár barátokkal való látogatás is ajánlható, az árak nem sokkal drágábbak, mint itthon, sok a kiadó szoba, hostel, ráadásul annyira messze sincs.