2017. már 12.

Erasmus Aachenben

írta: Iza93
Erasmus Aachenben

Az Erasmus program mindenki számára nagy lehetőség. Akkor tudatosul az emberben, hogy elkezdődik a nagy kaland, amikor meglátja a levelezési rendszerben a pozitív elbírálást jelentő emailt. Tavaly márciusban kaptam ilyen jó hírrel rendelkező üzenetet. El is kezdtem tervezni, hogy milyen jó lesz, majd ott is koliban fogok lakni, sok új barátot szerzek, rengeteg program és hatalmas lehetőség lesz. Ahogy telt-múlt az idő, rengeteg papírt kellett kitölteni, és szállást kellett keresni. A szálláskeresés nem volt valami egyszerű, de végül augusztus végén két skype-os interjú után találtam egyet. Ezután ismét rengeteg papírmunka következett, hiszen egyéni tanrendet kellett kérni, repülőjegyet kellett venni, és így tovább…

Viszont elérkezett a várva várt nap szeptember végén, és összecsomagolva nekivágtam az 5 hónapig tartó útnak. Október 1-jén érkeztem meg Aachenbe, és nagyon-nagyon izgatott voltam. A szállás fantasztikus volt, bár nem sikerült kollégiumban lakni, de ettől függetlenül nagyon jó helyem lett. Az első két hétben folytak az orientációs hetek, megtörtént a beiratkozás, és október 17-én kezdődtek el az óráim. Rengeteg órát vettem fel, mert nagy örömmel töltött el, hogy itt, az RWTH University of Aachen nevezetű egyetemen tanulhatok. Az órák minden várakozásomat felülmúlták, mert nagyon izgalmasak voltak, a tanárok kedvessége pedig leírhatatlan volt. A diákok is mindenben segítőkészek voltak.

Januárban megtapasztalhattam, hogy milyen itt Németországban vizsgázni. Na, az tuti, hogy nem könnyű... főleg nem itt az RWTH-n. Február 10-én ért véget a szorgalmi időszak, de az azt megelőző hetekben csak a könyvtárban éltem, hiszen rengeteg beadandót, prezentációt és előrehozott vizsgát kellett teljesítenem. Hivatalosan a vizsgaidőszak február 10-től március 31-ig tart. Na, de ennyit a szakmai részről.. :)

Az 5 hónap alatt rengeteg kirándulási lehetőség is adódott: voltam Amszterdamban, Antwerpenben, Kölnben, Monschauban, Cochemben, Zürichben, Lucerneben, Párizsban, Düsseldorfban és Neanderthalban is. Természetesen az AEGEE-nek köszöntően Erasmusos rendezvényeken is részt vettünk, valamint rendeztek egy Intercultural Workshopot is, amelyen mindenki bemutathatta a saját kultúráját.

Összességében elmondhatom, hogy az egyik legjobb 5 hónap volt az életemben, így bátran ajánlom mindenkinek, hogy amikor csak adódik egy ilyen lehetőség, azon nyomban ragadja meg, és menjen külföldre. Köszönettel tartozom a Campus Mundinak és az Erasmus+ Programnak, hogy létrejöhetett ez az egyedülálló kaland.

Grama Izabella


img_20160928_184113.jpg

Az amszterdami hajóút során készült kép

img_20170211_122440.jpg

Párizsban, az Eiffel toronynál

img_20161215_124938.jpg

A kölni dóm

Szólj hozzá

utazás erasmus tanulmányút úti beszámoló Németország Eötvös Blog