2016. feb 29.

Monday Morning Mood - Oscarra hangolva

írta: Olti Dóri
Monday Morning Mood - Oscarra hangolva

tumblr_mv1f7fclrd1rw3fqbo1_1280.pngMire ezt olvasod, addigra már vége az Oscar-díj átadásának. Az évente kiosztott kis aranyszobrocska a körülötte zajló viták ellenére az egyik legrangosabb elismerés a filmszakmában. A mai Monday Morning Mood témája az alkalomhoz illően egy Oscar-díjas filmzenékből álló lista.

Az első filmzenéért járó szobrot 1935-ben adták át, innentől kezdve pedig minden évben odaítéltek egyet, sőt, akadtak évek, amikor kettőt is: Legjobb filmzene és Legjobb eredeti filmzene kategóriákban. A mai válogatást úgy állítottam össze, hogy az átadás minden évtizedéből választottam egy díjnyertes zenét.

Ahogy átnéztem a listát, azt vettem észre, hogy azért nincsen túl könnyű dolgom. A választék nagyon vegyes, és szerettem volna fülbemászó, valamint a hétfő reggelhez passzoló zenéket kiválasztani. Ebből fakadóan hagytam ki például majdnem a magyar zeneszerző, Rózsa Miklós zenéit, holott nem egy alkalommal választotta a bizottság az ő alkotásait. Akadt olyan is, amikor kicsit öncélúan a saját kedvencemet választottam be (ilyen a Moon River az Álom luxuskivitelben című filmből), máskor viszont legyőztem a kísértést (ezért nem került a playlistre zene a Hegedűs a háztetőnből, ami az egyik kedvenc filmem).

Aki egy kicsit utánaszámol, hamar rájöhet, hogy ha minden évtizedből egy zenét választottam, akkor csak kilenc zene lenne a listán. Hogy mi a tizedik? Az "meglepetés" (azoknak, akik nem lesnek bele a listába), annyit azonban elárulok: ez a zene "csak" jelölést kapott a legjobb zenére, és bár abszolút érthető, hogy nem nyert, mégis ezzel a dallal a legjobb a hétfőt indítani.

(A díjazottak listájának forrása: www.filmzene.net)

1. The Andrews Sisters - Alexander's Ragtime Band (film: Alexander's Ragtime Band)
2. Judy Garland - Somewhere over the rainbow (film: Óz, a csodák csodája)
3. Frank Churchill-Oliver Wallace (zeneszerzők) - A cirkusz a mi otthonunk (film: Dumbo)
4. Rózsa Miklós (zeneszerző) - Prelude (film: Ben Hur)
5. Audrey Hepburn - Moon River (film: Álom luxuskivitelben)
6. The Beatles - Let It Be (film: The Beatles - Let it be)
7. John Williams (zeneszerző) - E.T. Theme Song (film: E.T., a földönkívüli)
8. Hans Zimmer (zeneszerző) - The circle of life (film: Az oroszlánkirály)
9. Coldplay - Paradise (film: Pí élete)
10. Meglepetés :)

Szólj hozzá

zene Oscar monday morning mood