2015. sze 24.

Fotócsütörtök - Sziki

írta: lhgergo
Fotócsütörtök - Sziki

 

Immáron második éve tekergek a város környékén kerékpárral, aminek nem egy fotómat köszönhettem. Kedvenc „terepem” eddig az újszegedi oldal volt, a képeim nagy része is ott készült: Tiszaszigettől Deszkig keresztül-kasul bejártam már a környéket. Egészen eddig elkövettem azt a hibát, hogy Szeged nyugati részét hanyagoltam – márpedig, mint kiderült, kár volt.

 

Sziksóstón jártam már korábban is állatismereti terepgyakorlaton, de az ott eltöltött délelőtt inkább a „Szerezd meg hát mind – Pokémon” jelmondatban telt, és fotózásra vajmi kevés idő maradt. Ráadásul magát a névadó földrajzi objektumot ezidáig saját szememmel nem is láthattam, mert mi épp az üdülőövezettől távolabb eső, áthatolhatatlannak tűnő akácosba vetettük be magunkat ritka fajokra vadászva (természetesen figyelembe véve a hazánkban hatályos jogszabályokat).

 

Szóval ha valaki bevállalja a nagyjából 12,5 kilométeres zötykölődést bicajon (végig kerékpárúton), az egy nyugodt, csendes kis erdővel övezett horgásztóra bukkanhat a sziki strand tőszomszédságában (kevésbé bevállalósoknak a Mars térről induló 7F-es buszt tudom ajánlani). Ha már unjátok a Ligetbeli sürgés-forgást, esetleg már a Holt-Maros is túl méjnsztrím, akkor ez kiváló hely lesz egy kis pihenésre! Jó kirándulást mindenkinek!

 

Balogh Gergő

Szólj hozzá

Szeged fotócsütörtök Sziksóstó