2015. máj 06.

Eötvös-kolisok Kolozsvárott

írta: Nyerki Emil 'Galmon'
Eötvös-kolisok Kolozsvárott

11140407_673614299436659_5547421316126946251_n.jpg2015. 04.15-18-áig zajlott le Kolozsvárott a XXXII. Országos Tudományos Diákköri Konferencia Fizika, Földtudományok és Matematika Szekciója. A Kárpát-medence minden tájáról jöttek diákok, legyen szó országon belülről vagy a külhoni régiókról. Összesen 337 hallgató 50 tagozatban mérette meg magát a legkülönbözőbb témákban a biofizikától, a turizmuson és a földrajzon át az algebráig. Az egyetemünk összesen 43 előadással képviseltette magát, melyből 5-öt Eötvös-kollégisták adtak elő. Íme az eredmények:

  • Liska Csilla, Geoinformatika és távérzékelés tagozat, első helyezés
  • Somogyi Anikó, Optika tagozat, különdíj
  • Tóth Tünde, Biofizika tagozat, második helyezés, Klasszikus és környezeti fizika tagozat, harmadik helyezés
  • Nyerki EmilBiofizika tagozat, második helyezés; Klasszikus és környezeti fizika tagozat, harmadik helyezés,
  • Bertus Zoltán, Általános társadalomföldrajz tagozat

 

Hallgatói vélemények a konferenciáról:

Bertus Zoltán:
"A XXXII. OTDK "FiFöMa" szekciója azért volt kiemelt esemény, mert a Kárpát-medence összefogását tűzte ki célul ezzel az első alkalommal közösen megtartott tanulmányi versennyel. Részben emiatt is, és a kolozsváriak bizonyítási vágyából eredően egy nagyon élménygazdag programsorozatot raktak össze. Ez egy jutalomút volt mindenkinek. Nekem tetszett a torockói vár megmászása a kb. 80-90 km/órás szélben. Vagy a Szent Mihály templom toronylátogatása és az éjszakai városnézés a szomorú valóság ellenére. A szállás is tökéletes volt. Mondjuk a minibárok használatát én sem tudtam hogy megy, de amikor meghallottam, hogy mások sem teljesen voltak tisztában vele, és kirámolták az egészet, akkor azon nagyot röhögtem. Szóval az összbenyomás jó volt, kitettek magukért a kolozsváriak, és a társaság is vicces volt az ilyen megmozdulásaikkal :) "

Somogyi Anikó:
"Színvonalas versenyszervezés, fantasztikus vendégszeretet, változatos programok vártak minket. Miután lezajlott a tagozatunk versenye, egy színházi előadásra látogattunk el. A Kolozsvári Állami Magyar Színházban az Ivanovék karácsonya című darabot néztem meg. A darab az avantgárd, az abszurd, a groteszk, a társadalmi szatíra, a rémdráma stílusjegyeit ötvözte. Kb. egy napig nem tudtam válaszolni a „hogy tetszett?” kérdésre. Valahogy dilemmáztam a zseniális és a fertelmes között… Mindenesetre feledhetetlen élményt nyújtott. Este visszatértem a hotelbe, és végighallgattam még vagy három fizikustársamat, akik másnapra voltak beosztva. Jó hangulatban készülődött a szegedi csapat, bátorítottuk a „mieinket”. Reggel pedig buszos kirándulásra indultunk a Tordai-hasadékba. Sok mindenre fel voltam készülve, arra nem, hogy tönkremegy a cipőm, és a túra felét mezítláb teszem meg, utólag ez az emlék is megszépült. Csodálatosan szép hely, ha tehetitek, ti is nézzétek meg egyszer! A bankett kissé viccesre sikeredett, mert a diétás menümet túl komolyan vették, és nemhogy tej nem került bele, de hús sem, de aztán ez is megoldódott. Az este nagy részében pedig közösen sudokuztunk, rengeteget nevettünk. A röpke 4 órás díjátadó üde színfoltját nyújtotta a "FiFöMa" szekció tiszavirág életű kórusának fellépése, amelyben én is énekelhettem, ez szintén feledhetetlen élmény számomra. Remélem, hamar visszatérhetek erre a csodálatos vidékre, ezek közé a fantasztikus emberek közé."

Bár rendhagyó módon zajlott a konferencia, hiszen az OTDK történelmében először volt a határokon kívül, a helyi szervezők kitettek magukért, hogy emlékezetes legyen. Véleményem szerint mindenki rengeteg élménnyel és még több új baráttal térhetett haza. A hivatalos képek itt találhatóak meg.

Szólj hozzá

konferencia beszámoló eötvös kollégium OTDK